اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer Marketing ) چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسر شامل بازاریابی محصولات و خدمات به کسانی است که نسبت به چیزهایی که سایرین   خریداری می کنند، ترغیب می کند.

این تأثیر بازار به طور معمول ناشی از تخصص ، محبوبیت یا شهرت یک فرد است.

بازاریابی برای مخاطبان تأثیرگذار شبیه به بازاریابی در دهان است ، اما به توصیه های صریح تکیه نمی کند (همچنین به بازاریابی دهان به دهان مراجعه کنید).

نفوذ می تواند از طیف گسترده ای از مکان ها به وجود آید.

هر شخص ، گروه ، مارک یا مکانی می تواند به طور بالقوه تأثیرگذار باشد.

به عنوان مثال ، افراد مشهور اغلب برای بازاریابی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند

زیرا بسیار مورد احترام هستند و بسیار قابل رویت هستند.

وقتی یک شخص مشهور از یک محصول استفاده می کند ، سازنده آن محصول در معرض دید قرار می گیرد و احترامی را که از طرف یک شخص مشهور حاصل می شود (می توانید به بازاریابی با افراد مشهور نیز مراجعه کنید).

وبلاگ نویسان به دلیل اینکه به عنوان معتبر شناخته می شوند و از پیگیریهای وفادار برخوردار هستند ،

به تأثیر گذاران مهم تبدیل شده اند.

وقتی یک وبلاگ نگار محصولی را پیشنهاد می کند ، از تبلیغات سنتی قابل اعتماد تر است.

با استفاده از تأثیرگذار ، شرکت ها می توانند از بسیاری از بدبینی ها و بدگمانی هایی که به پیام های بازاریابی مستقیم پیش می روند ، دوری کنند.

این شکل از بازاریابی منحصر به فرد است زیرا بیشتر از مشتری درخواست می کند

و نیاز مشتری را تحت تأثیر قرار می دهد. شرکت ها باید به تأثیر گذاران احترام بگذارند

و روابط باز و ارگانیکی را برای تأثیرگذار در تأسیس یک محصول ایجاد کنند. این ممکن است شامل دسترسی تأثیرگذار به محصولی که به زودی منتشر خواهد شد یا دعوت از تأثیرگذار برای بازدید حضوری از شرکت باشد.

تنها اشکال اصلی در بازاریابی تأثیرگذار این است که به اندازه بازاریابی سنتی قابل کنترل نیست.

در حالی که برخی از تأثیر گذاران فقط به تصویر مثبت یک محصول می افزایند ، تأثیرگذارانی که با مشکل قانونی روبرو می شوند یا از چراغ افکار عمومی خارج می شوند ممکن است بر شانس موفقیت محصول تأثیر منفی بگذارد. اگر تأثیرگذارانی که از آنها استفاده می کنند محصولات خود را نادرست نشان دهند یا آنها را رد کنند ، بازاریاب ها باید برای مقابله با عواقب منفی آماده شوند.

چه کسی از بازاریابی اینفلوئنسر استفاده می کند؟

براساس انجمن بازاریابی ، مارک ها هر روز 3.3 میلیارد بار در آمریکا یاد می شوند.

مردم در مورد همه چیز صحبت می کنند ، از غذاهای میان وعده گرفته تا ماشین آلات صنعتی.

هر مشاغلی بدون توجه به صنعتی که در آن فعالیت می کنیم می تواند از ایجاد مکالمه پیرامون محصولات خود سود ببرد. (همچنین به بازاریابی Buzz مراجعه کنید)

مشاغل کوچک ممکن است از راهکارهای آنلاین ارزان برای ارتباط با تأثیرگذار استفاده کنند.

یک رستوران جدید می تواند مراجعان را به نوشتن نظرات آنلاین تشویق کند.

یک شرکت محوطه سازی می تواند یک وبلاگ مفید باغبانی راه اندازی کند.

نفوذ در سطح محلی به همان اندازه قدرتمند است که در سطح ملی است.

شرکت های بزرگتر استراتژی های بازاریابی جامع تأثیرگذار را توسعه می دهند

که در سیستم عامل ها گسترده است.

آنها می توانند با همکاری افراد مشهور و یا مارک های تجاری مشارکت های گرانقیمت ایجاد کنند

تا به موقعیت محصولات خود کمک کنند

(همچنین به بازاریابی مشهور مراجعه کنید).

یک شرکت نوشیدنی انرژی را در نظر بگیرید که می خواهد برای مخاطبان جوان تر بازاریابی کند.

آنها می توانند از اسنوبرد حمایت کنند و نوشیدنی های رایگان را در مسابقات تحویل دهند.

این روشی برای جذاب کردن مخاطبان جوان است که در دوستان و همکلاسی های خود تأثیر دارد.

برای شرکتهای بزرگتر ، بازاریابی تأثیرگذار باید یک تلاش جامع و مداوم باشد

زیرا روابط موجود را تحت تأثیر قرار می دهد.

Leave a Reply