10 شغل برتر در زمینه بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست؟

با افزایش رایانه ، تلفن های هوشمند و سایر دستگاههای دارای قابلیت اینترنت ، تعداد کارهایی که به مهارت های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند نیز افزایش می یابد.

اکنون تمرکز روی عناصر دیجیتال در مرکز استراتژی های بازاریابی بسیاری از شرکت ها قرار دارد.

این مشاغل برتر بازاریابی دیجیتال را بررسی کنید.

1. مدیر بازاریابی دیجیتال

مدیران پروژه های دیجیتال، نقش مهمی در نظارت و اجرای کمپین های دیجیتال ایفا می کنند.

آنها وظیفه تنظیم یک پروژه ، ایجاد جدول زمانی ، تعیین نقاط عطف و مدیریت بودجه را از جمله دیگر وظایف بر عهده دارند.

مدیران پروژه های دیجیتال باید سازماندهی ، ارتباطات و مهارتهای همکاری عالی داشته باشند.

متوسط ​​حقوق هماهنگ کننده بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده از 42576 دلار شروع می شود.

2. استراتژیست محتوا

استراتژیست های محتوا مسئول تولید محتوای متناسب با اهداف یک شرکت و مخاطبان هدف هستند.

آنها باید بتوانند از ابزارهای تحلیلی استفاده کنند تا دریابند کدام مباحث مخاطب را درگیر می کند

و ترافیک را برای مشاهده رسانه های دیجیتال شرکت سوق می دهد.

استراتژیست های محتوا مهارت نوشتن قوی و درک بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را دارند.

3. توسعه دهنده واقعیت مجازی

محصولات واقعیت مجازی (VR) هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند ،

اما به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

بنابراین ، بسیاری از شرکت ها VR را در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود قرار می دهند.

این یک کار پیشرفته است که افرادی را که دارای پیش زمینه های قوی در فناوری و هنرهای خلاقانه هستند ، جذب می کند.

4- متخصص سئو و SEM

برای کسب حداکثر ترافیک به وب سایت های خود ، مشاغل باید در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بسیار بالایی داشته باشند.

اگرچه الگوریتم های موتور جستجو همیشه در حال تغییر هستند ،

متخصصان سئو و SEM می دانند چگونه می توانند محتوایی را ایجاد کنند

که تضمین کننده وب سایت یک شرکت توسط مخاطب مورد نظر باشد.

و برای افرادی که از کار از راه دور لذت می برند خوب هستند.

5- طراح تجربه کاربر

طراحان تجربه کاربری (UX) نه تنها سوابق تکنولوژی و طراحی دارند

بلکه در رفتار انسان نیز قاطعیت دارند.

آنها وب سایت ها ، محصولات و برنامه ها را به روشی توسعه می دهند

که مصرف کنندگان را ترغیب می کند از طریق خریدها از طریق آن پیگیری کنند.

آنها با تمام تجربه در ذهن ، با هدف نهایی بهبود فروش ، نرخ نگهداری مشتری کار می کنند.

6. تحلیلگران داده

با افزایش هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیاء (IoT) ، تعداد زیادی داده و اطلاعات جمع آوری شده

برای طبقه بندی و تجزیه و تحلیل وجود دارد.

تحلیلگران داده سیستمهایی را برای سازماندهی و بررسی این داده ها ایجاد می کنند

تا شرکت ها بتوانند آن را تفسیر کرده و آن را در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود اعمال کنند.

7. متخصص بازاریابی ایمیل

متخصصان بازاریابی ایمیل علاوه بر حفظ بانک اطلاعاتی با اطلاعات مشتری و لیستهای مختلف ، وظیفه ایجاد و راه اندازی کمپین های ایمیل را نیز دارند.

متخصصان بازاریابی ایمیل ، مهارت نوشتن و ویرایش قوی دارند ، به خصوص در نوشتن اقناعی.

8. متخصص بازاریابی اینترنت اشیاء

افراد برای فعالیتهای مختلف مبتنی بر وب از تبلت ، تلفن های هوشمند ، ساعت هوشمند و سایر دستگاه ها استفاده می کنند.

متخصصان بازاریابی IoT از داده های جمع آوری شده از این دستگاه ها برای ایجاد کمپین هایی برای افرادی که از دستگاه ها استفاده می کنند استفاده می کنند.

9. توسعه دهنده Bot

استفاده از دستیاران مجازی و هوش مصنوعی نوعی محبوبیت در خدمات به مشتریان است.

توسعه دهندگان Bot و متخصصان هوش مصنوعی می دانند که چگونه می توانند این چت های بات را ایجاد کرده و برنامه ریزی کنند تا تجربه کاربر را افزایش داده

و مشتریان را به سمت فروش کامل ترغیب کند.

بسیاری از شرکتهای بزرگ بازاریابی برای حمایت از مشاغل خود شروع به استفاده از رباتها می کنند.

10. بازاریاب رسانه های اجتماعی

مدیران رسانه های اجتماعی به شرکت ها کمک می کنند

تا با مشتریان خود در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

آنها از تجزیه و تحلیل ها برای درک نحوه تعامل مشتریان با مارک ها استفاده می کنند.

مدیران بازاریابی رسانه های اجتماعی همچنین کمپین های محتوایی ایجاد می کنند که مشتریان جدید و موجود را جذب و درگیر می کنند.

زمینه بازاریابی دیجیتال در فرصت های شغلی که ارائه می دهد ، بسیار متفاوت است. با کسب اطلاعات بیشتر از طریق بازاریابی دیجیتال ، بررسی تابلوهای شغلی بازاریابی یا پیوستن به دانشکده تجارت الکترونیک ، ممکن است مشاغل بازاریابی دیجیتال بخشی از حرکت شغلی بعدی شما باشد.

Leave a Reply