بازاریابی چریکی ( گوریلا مارکتینگ)

بازاریابی چریکی ( Guerilla Marketing ) چیست؟
بازاریابی چریکی یک تاکتیک بازاریابی است که در آن یک شرکت از تعامل غافلگیرانه و / یا غیر متعارف به منظور تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کند.

بازاریابی چریکی متفاوت از بازاریابی سنتی است به این دلیل که اغلب به تعامل شخصی متکی است ، بودجه کمتری دارد و بر گروههای کوچکتر از مروج متمرکز است که وظیفه دارند کلمه را در یک مکان خاص و نه از طریق تبلیغات گسترده در رسانه ها منتشر کنند.

بازاریابی چریکی:
شرکتهایی که از بازاریابی چریکی استفاده می کنند ، به تبلیغات در چهره شما تکیه می کنند

که از طریق بازاریابی ویروسی یا دهان به دهان پخش شوند ،

بنابراین به صورت رایگان به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا می کنند.

ارتباط با احساسات یک مصرف کننده برای بازاریابی چریکی مهم است.

استفاده از این تاکتیک برای همه نوع کالاها و خدمات طراحی نشده است

و اغلب برای محصولات “لبه دار” بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد

و برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان جوان تر که احتمال بیشتری برای پاسخ مثبت دارند وجود دارد.

بازاریابی چریکی در اماکن عمومی برگزار می شود که مخاطبان هرچه بیشتر را امکان پذیر می کنند

، از جمله خیابان ها ، کنسرت ها ، پارک های عمومی ، رویدادهای ورزشی ، جشنواره ها ، سواحل و مراکز خرید. یکی از عناصر اصلی بازاریابی چریکی انتخاب زمان و مکان مناسب برای انجام یک کارزار به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی قانونی است.

بازاریابی چریکی می تواند در فضای داخلی ، خارج از منزل ، “یک کمین رویداد” یا تجربی باشد و به معنای این باشد که مردم بتوانند با یک برند در تعامل باشند.

تاریخچه بازاریابی چریکی:
بازاریابی چریکی محصول انتقال به رسانه های الکترونیکی از بازاریابی سنتی چاپ ، رادیو و تلویزیون است.

این کتاب توسط جی کنراد لوینسون در کتاب خود در بازاریابی چریکی 1984 ساخته شده است.

هدف آن ایجاد وزوز در مورد یک محصول یا مارک است به طوری که این احتمال را افزایش می دهد که مصرف کننده کالا یا خدمات را خریداری کند یا در مورد آن با سایر خریداران بالقوه صحبت کند.

بازاریابی چریکی می تواند برای مشاغل کوچک بسیار مقرون به صرفه باشد ،

به خصوص در صورتی که آنها موفق به ایجاد یک پدیده بازاریابی ویروسی شوند.

Leave a Reply