آمارهای فروش در اینستاگرام
طبق آمار هوتسوییت برای سال 2020 روزانه 200 میلیون کاربر اینستاگرام حداقل یک صفحه بیزنسی را نگاه میکنند.
یک سوم استوریهایی که بیش از همه دیده میشوند از برندها هستند.
62درصد کاربران گفتهاند بعد از دیدن استوریهای برندها به آنها بیشتر علاقمند میشوند
و احتمال دارد مشتری آنها شوند و هر ماه 130 میلیون کاربر اینستاگرام روی گزینه خرید کلیک میکنند.
همه این آمارها نشان میدهد اینستاگرام تبدیل به فرصت بزرگی برای فروش شده است و نمیتوان از آن چشمپوشی کرد.
از یک فروشگاه بزرگ که مغازهای پررونق و شلوغ در سطح شهر دارد
تا برند محصولات خانگی که روزانه توان ارائه خدمات به 10 متشری را دارد، در اینستاگرام میتوانند به فروش دست یابند
و کسب و کار خود را گسترش بدهند.
بهترین عکس ها رابگیرید و به فروش در اینستاگرام برسید
بسیاری از کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام به واسطه تصاویر منتشر شده از محصول ترغیب به خرید میشوند.
در واقع تبلیغات و تصاویر منتشر شده در خصوص محصولات میتواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.
در بسیاری از موارد این حالت پیش میآید که کاربر اصلا نیاز ۱۰۰ درصد به محصول ندارد.
اما با دیدن تصاویر زیبا از آن در اینستاگرام ترغیب میشود که آن را خریداری کند.
از همین رو میتوان کالاهای تزیینی و اکسسوریها را میتوان جز کالاهای پرفروش اینستاگرامی معرفی کرد.
زیبا به بهترین شکل امکان ارائه را در اینستاگرام دارند.
و همین ارائه جذاب و استفاده از تصاویر هنگام استفاده و تبلیغاتی، کاربران را به خرید ترغیب میکند.
و کاربر از حالت مشتری مشکوک به مشتری تبدیل میشود.
مطلب مرتبط : اینفلوئنسلر مارکتینگ چیست ؟
فیس و اینستاگرامتان را یکپارچه کنید
یکی از قابلیتهایی که به واسطه یکپارچه شدن سیستم اینستاگرام و فیسبوک ایجاد شده است.
قابلیت فروشگاه اینستاگرام یا همان آنلاین شاپ است.
در واقع با بخش فروش (Instagram Shopping) میتوانید یک تگ خرید (تگ محصول) به تصاویر خود اضافه کنید.
توجه داشته باشید که این امکان برای صاحبان کسب و کار اینترنتی و فروشگاه اینترنتی است.
و بدون داشتن یک فروشگاه اینترنتی واقعی نمیتوان از این امکان ویژه اینستاگرام استفاده کرد.
برای فعال کرن حالت فروشگاهی و در اصل تگ مصحولات در اینستاگرام ابتدا باید یک حساب تجاری در فیسبوک داشته باشید.
و آن را به صفحه اینستاگرام خود متصل کنید.
پس از این کار باید به صفحه فیسبوک رفته و از قسمت داراییها (Asset) برای کسب و کار خود کاتالوگ محصول (Catalogues) ایجاد کنید.
برای محصولات فیزیکی که در یک فروشگاه اینترنتی قرار است به فروش برسد، باید گزینه اول لیست یعنی E-Commerce را انتخاب کنید.
کاتالوگها بهنوعی دستهبندی محصولات شما هستند.
و باید در هرکدام از آنها محصولا خود را وارد کنید.
نام، توضیحات، قیمت و تصاویر، ویژگیهای اصلی این بخش هستند. که باید همه آنها را به صورت کامل وارد کنید.
علاوه بر بخشهای اصلی محصول، باید یک لینک خارجی به صفحه خرید محصول در سایت خود بدهید.
کاربر وقتی بر روی تگ خرید شما کلیک میکند و قصد خرید دارد، باید به یک صفحه خارجی هدایت شود.
که این صفحه میتواند هم صفحه محصول شما باشد، هم صفحه سبد خرید.
یعنی میتوانید لینک هر مصحول را بهگونهای وارد کنید که محصول به سبد خرید کاربر در سایت شما وارد شده باشد.
پس از وارد کردن اطلاعات باید منتظر تایید اینستاگرام باشید.
پس از تایید نهایی در بخش تنظیمات اینستاگرام بخشی بهنام Shopping اضافه میشود.
همچنین زمان وارد کردن پست جدید، میتوانید قسمتی برای وارد کردن تگ خرید (Tag Products) اضافه میشود.
که میتوانید در هر عکس محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مطلب مرتبط : ۱۰ روش خوب برای ویدیو مارکتینگ عالی
چه بیویی برای فروش در اینستاگرام بهتر است ؟
بعد از تغییر حساب کاربری کسبوکار به حالت Business، اطلاعات اصلی کسبوکار را باید در قسمت Bio ثبت کرد.
در این قسمت به زبانی خیلی ساده و سرراست به مخاطبان خود توضیح میدهید که کار شما چیست و چطور میتوانید به آنها کمک کنید.
به طوری که به محض وارد شدن به صفحه شما و دیدن توضیح بیو متوجه شوند که کار شما چیست.
تنظیم تقویم محتوایی برای فروش در اینستاگرام
استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید.
مشخص کنید در هر بازه زمانی مشخصی مثلا هفته یا ماه، چه محتوایی را به چه دلیل و با چه هدفی منتشر میشود.
اینکه این برنامهریزی را چطور انجام بدهید کاملا به کسب و کار شما بستگی دارد.
میتوانید محتوای صفحه را به دستههای مختلفی (فروش، اطلاعرسانی، امکانات سایت، مسابقه و مشارکت مخاطبان و…) دستهبندی کنید.
این دستهبندی باید با توجه به استراتژی محتوایی شما و نیازهای کسب و کارتان تعیین شود.
بعد یک تقویم محتوایی بسازید که در آن روزهای مختلف هفته و محتوایی که در آن روز منتشر میشود با جزئیات کامل درج میشود.
جزئیاتی مثل کپشن، هشتگهای مورد استفاده، لوکیشن، تگها و… این تقویم محتوایی به شما کمک میکند
پیش از رسیدن به هر روز و هر هفته از قبل همه موارد لازم را آماده کنید و چند قدم جلو باشید.
آیا لایک و کامنت بخریم ؟
هرگز لایک و فالور نخرید و از نرم افزارهای افزایش لایک استفاده نکنید
از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ صفحه خود استفاده کنید
از فضاهای کاری دیگرتان فالور جذب کنید
از یک اسم واقعی برای صفحه خود استفاده کنید
دوستانتان را در پست های خود تگ کنید
هشتک های مرتبط را فالو کنید
در توضیحات درج شده هشتگ بزنید
برای نگهداشتن عکس های مشتریانتان ، برند هشتگ را تشویق کنید.
این به خصوص برای تجارت هایی که یه صورت آن لاین هستند بسیار کمک کننده خواهد بود.
مشتریان Passion Planner’s با برنامه ریزانشان خلاق خواهند بود.
شرکت الهام بخش ترین پست ها را به نمایش می گذارد
که سپس منجر به خلق یک اجتماع در اینستاگرام پر از بزرگترین طرفدارانش می باشد.
در پست بالا Passion Planner با یک PLANNERTIP آغاز و با چندین برند هشتگ آن را پایان داده است.
هشتک Passion Planner به تنهایی نزدیک ۶۰۰۰۰ پست دارد.
وقتی که شما یک جامعه ثابت اینستاگرام دارید آغاز فروش شما به تعداد این اجتماع خواهد بود.
مطلب مرتبط : فواید اتصال اینستاگرام به فیس بوک
ثبت نام یا ساخت اکانت فیس بوک و اتصال آن به اینستاگرام
یکی از ترفندهای فروش در اینستاگرام این است که توضیحات مناسب در مورد عکس بدهید
محصولات خود را قابل خریداری کردن نمایید
در نظر داشته باشید که در اینستاگرام هدایت مشتریان از یک عکس به سمت صفحه خرید آن، کمی مشکل است؛
زیرا این نرم افزار اجازه ی درج لینک در هر پست را به شما نمی دهد.
با این حال دو روش در اینستاگرام برای این کار وجود دارد، یکی به صورت مستقیم و دیگری غیر مستقیم:
در روش مستقیم با قرار دادن لینک محصولات معرفی شده در عکس آن (یا همان قرار دادن تگ قیمت بر روی محصولات)، به کاربران امکان خرید مستقیم آن کالا را ارائه بدهید.
(که البته این دسترسی برای کاربران ایرانی فعلا غیر فعال شده)
در روش غیر مستقیم با قرار دادن لینک خرید محصولاتتان در قسمت بیو (Bio)، به کاربران اطمینان دهید که می توانند محصولات مشاهده شده را از سایت فروشگاه آنلاین شما خریداری نمایند.
چند تکنیک برای افزایش فالور اینستاگرام
از فیلترهای اینستاگرام کمترین استفاده را بکنید
مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید
از انتشار محتوای بی ربط به صفحه خود خوداری کنید
خلاق باشید
در اینستاگرام برندسازی کنید
به جای استفاده از پس زمینه سفید که در بسیاری از عکس محصولات استفاده می شود، وسایل را در تصاویری که به سبک زندگی هستند استفاده کنید.
برای مثال اگر محصول شما یک نوشیدنی است ، در تصویر خود به جای نشان دادن بطری آن شخصی را نشان دهید
که در حال لذت بردن از نوشیدنی است .
Warby Parker نمونه بسیار خوبی از برند سبک زندگی است.
شما می توانید عکس محصولات و عکس اشخاص مختلف که از استفاده محصول لذت می برند و طرفدار آن هستند، را در پست ها ببینید .
برای مشتریان آسان تر است که عکس خودشان در استفاده از محصولات را در تصاویر ببینند وسپس فروش به آنها هم بسیار آسان می شود.
برای مشاوره رایگان در زمینه اینستاگرام مارکتینگ یا افزایش فروش در اینستاگرام می توانید از تیم حرفه ای ژانیا کمک بگیرید .