تاکنون ، به نظر می رسد روند دیجیتال مارکتینگ برای سال 2021 حول دو مفهوم متمایز ، اما تقریباً متناقض باشد. اول یک شمای کلی مرتبط با انسان ، پرداختن به موضوعات واقعی وشخصی سازی شده متناسب با هر فرد (برخلاف نظر جمعی) برای تعامل شخصی بیشتر. دوم ، بهینه سازی مکانیکی و فنی بسیار دقیق تر ، تنظیم دقیق قسمتهای پشت صحنه مانند سئو و نحوه ساخت کمپین ها – ریزه کاری هایی که مشتریان راضی شما نمی بینند.
اما گرچه تغییراتی به سمت استراتژی های آنلاین رخ داده است ، اما فراموش نکنیم که بازاریابی دیجیتال و تغییر جهت آن چیز جدیدی نیست. تغییر در حال حاضر انجام شده است ، اما تسریع شده است. و برخی از استراتژی ها به دلیل تازه بودن در صحنه ، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. در عوض ، آنها مدتی بوده اند اما کارآیی آنها به عنوان کانالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه در این سن مجازی در خانه ماندن بالا رفته است.
در سال 2021 ، بازاریابی دیجیتال شامل رسانه ها و موضوعاتی است که انواع نژادها ، جنسیت ها ، مذاهب و غیره را پوشش می دهد ، همچنین افراد دارای معلولیت جسمی و اختلالات یادگیری را در بر می گیرد. این شامل محتوای تصاویر و فیلم های شما و موضوعاتی است که در رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها در مورد آنها بحث می کنید ، یا حتی مجموعه محصولات ارائه شده شما.
بیایید ابتدا نگاهی به تاکتیک های جدید در بازاریابی دیجیتال بیندازیم تا به شما کمک کنیم در صف مقدم باشید.
مطلب مرتبط :
5 استراتژی بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان 2019
مطالبی از زبان یک دیجیتال مارکتر
10 شغل برتر در زمینه بازاریابی دیجیتال
1. خرید از طریق ایمیل و هدف گیری فوق العاده پیچیده
بله ، بازاریابی از طریق ایمیل از دیرباز وجود داشته است ، اما همیشه شامل افزودن پیوندهایی به متن ایمیل بوده که خوانندگان را به سمت ارسال وبلاگ ، صفحه محصول یا صفحه فرود هدایت می کند. اکنون ، طبق گفته تام کلین ، معاون رئیس بازاریابی در MailChimp ، “مشترکین می توانند در داخل یک کمپین بازاریابی خرید کنند ، بدون اینکه از ایمیل خود خارج شوند. این کمپین ها تجربه ای بیشتر شبیه به برنامه را با ویدیوی جاسازی شده و سایر تعاملات ارائه می دهند. ”
MailChimp در حال حاضر طرحی عملیاتی دارد که کاربران آنها به داده های بیشتری دسترسی دارند و به آنها امکان می دهد هدف گیری فوق العاده ای را انجام دهند ، بر اساس سابقه خرید شخص ، جستجوی Google ، وب سایت های پربازدید و برنامه های پر کاربرد ، تعاملات خدمات مشتری خیلی بیشتر.
مشاغل تجارت الکترونیکی می توانند ایمیل را وسیله مناسب یادگیری گرایش مشتریان خود ، دریافت بازخورد ، پیشنهاد محصولات و تولید فروش کنند. این در آینده بیشتر درست خواهد شد.
کریس لینچ ، مدیر ارشد بازاریابی محصولات می گوید: “در آینده نزدیک ، ما پیش بینی می کنیم که این سازمان ها به یک سازمان بازاریابی دیجیتال متمایز تبدیل شوند که شامل تجارت ، وب ، ایمیل ، پیام رسانی تلفن همراه و کانال های پولی مانند نمایش ، جستجو و فیلم باشد.”
ما در حال حاضر شاهد این انتقال هستیم ، اگرچه در مقیاس کوچک ، جایی که تقاضا برای محصولاتی که امکان مقیاس گذاری در کانال ها را دارند در حال افزایش است. کاربرانی که خواسته های آنها فقط از طریق ایمیل برآورده می شود ، خیالشان راحت است که می توانند از طریق قابلیت های بین کانال فرصت های شغلی خود را گسترش دهند.
2. برنامه های وب پیشرفته (PWA)
این یک روند نسبتاً جدید بازاریابی دیجیتال است که از سال 2018 با شرکت های بزرگی مانند توییتر ، فایننشال تایمز ، فلیپ کارت ، ویکی پدیا و با نتایج عالی آغاز شد. Treebo یک PWA را راه اندازی کرد و سالانه شاهد افزایش 4 برابری نرخ تبدیل بود. نرخ تبدیل برای کاربران تکراری 3 برابر افزایش یافته است. PWA Petlove منجر به افزایش 2.8 برابر در تبدیل و 2.8 برابر افزایش در زمان وب سایت شد.
این گزینه اکنون ممکن است در سال 2021 برای مشاغل کوچکتر نیز سودآور شود. داشتن یک سایت تلفن همراه یا در حالت ایده آل ، یک سایت رسپانسیو می تواند به تجربه کاربر کمک کند و سایتی که کمی سطح پایین یا به کندی load می شود ، این تجربه ی تلخی را برای مشتری به جا می گذارد، که منجر به از دست رفتن یک فرصت یا حتی شهرت می شود. در مورد آن فکر کنید آیا اگر وب سایت آن نامرتب به نظر برسد یا به خوبی پاسخ ندهد ، آیا می خواهید از یک برند خریداری کنید؟ احتمالا جواب نه است. با هجوم گسترده مشتریان به تلفن همراه ، برنامه های وب اپلیکیشن پیشرفته ، که ادغام مزایای مرور در مرورگر تلفن همراه و اپلیکیشین تلفن همراه است ، در حال افزایش هستند.
وقتی صحبت از میزان اطمینان و اعتماد می رسد، یک وب اپلیکیشن قابل اعتماد ترین است. اگر اتصال شما آهسته یا نامشخص است ، PWA نیز ممکن است به آرامی بارگیری یا کار کند. اگر اتصال شبکه قوی باشد ، PWA بسیار روان عمل خواهد کرد. PWA قابل اعتماد و سریع قادر خواهد بود کاربران را درگیر خود کند. این کار را با پاسخگویی کارآمد و سریع به درخواستهای آنها انجام می دهد.
3.واقعیت مجازی
واقعیت مجازی یا VR استفاده از فناوری رایانه برای ایجاد محیط های شبیه سازی شده است. VR به شما امکان می دهد با قرار دادن یک دستگاه نصب شده روی صفحه برای نمایش ، دنیای سه بعدی را تجربه کنید و با آن تعامل داشته باشید. این دستگاه یک جهان مجازی سه بعدی ایجاد می کند که با دریافت ورودی از رایانه ، همه گیر و تقریباً معتبر است.
پتانسیل تعامل VR آن را به ابزاری قدرتمند برای یادگیری و همچنین سرگرمی تبدیل می کند. در صورت استفاده دقیق ، می تواند به کاربران در ایجاد طیف وسیعی از شایستگی ها و استعدادها کمک کند.
YouTube VR یک برنامه مستقل است که برای VR بهینه شده است. شما از قبل می دانید YouTube چیست. با استفاده از YouTube VR ، می توانید هر ویدیویی را با تجربه غوطه وری VR مشاهده کنید. شما می توانید دقیقاً مانند برنامه YouTube در کانال های این برنامه مشترک شوید ، لیست پخش اضافه کنید و سابقه تماشا کنید.
4. نرم افزار Drone
پهپاد یک هواپیمای بدون سرنشین است. چه کاملاً توسط هوش مصنوعی کنترل شود و چه توسط یک انسان ، تفاوت چندانی ندارد. انتظار می رود که هواپیماهای بدون سرنشین آینده با اکثریت اتوماتیک ساخته شوند.
چرا باید در مورد توسعه نرم افزار هواپیماهای بدون سرنشین اطلاعاتی کسب کنید؟ گفته می شود صنعت هواپیماهای بدون سرنشین به بازار بعدی با رشد بالا تبدیل خواهد شد. هنگامی که سیستم نظارتی فضای هوایی هواپیماهای بدون سرنشین را آزاد کرد ، برنامه های تجاری هواپیماهای بدون سرنشین باعث رشد چشمگیر این صنعت می شوند.
مطمئناً این اتفاق خیلی زودتر از حد انتظار رخ خواهد داد ، زیرا FAA در حال بررسی بهترین روش برای باز کردن قفل فضای هوایی برای هواپیماهای بدون سرنشین است. وقتی این اتفاق بیفتد ، باعث می شود مهندسان و توسعه دهندگان از پشته نرم افزاری مورد نیاز برای ایجاد برنامه های مستقل هواپیماهای بدون سرنشین مطلع شوند.
مواردی مانند تحویل غذا و بسته بندی ، امنیت و نظارت و حتی شاید حمل و نقل مردم در روزی وجود داشته باشد.
این تاکتیک ها نسبت به نمونه های قبلی کمی پیشگام تر هستند ، اما هنوز گزینه جدیدی برای آزمایش و مشاغل کوچکتر است.
5. هوش مصنوعی
حداقل 42٪ از بازاریابان معتقدند که در تقسیم بندی برای تجربه های دیجیتال مهارت کافی ندارند. بیشتر تقسیم بندی ها تصور می کنند که مردم یک چیز را به چیز دیگر ترجیح می دهند. با این حال ، پیگیری این تنظیمات دشوار است. با این حال ، آنها برای بازاریابان مهم هستند که مخاطبان خود را بشناسند.
هوش مصنوعی می تواند داده های رفتاری و جمعیتی را بسیار کارآمدتر از آنچه انسان به صورت دستی انجام می دهد ، تجزیه و تحلیل کند. این می تواند در مورد تمام جزئیات ترجیح شخصی کاربر بیاموزد. برنامه می تواند اطلاعات نمایه ، خریدها ، اطلاعات جمعیتی یا سابقه مرور شما را در نظر بگیرد تا شما را در موارد مورد نیاز کمک و پشتیبانی کند.
ممکن است روزانه محتوای تازه تولید کنید ، اما آیا این محتوا برای کاربر معنی دار است؟ شخصی سازی کلید پیروزی در هر کاری است. هوش مصنوعی می تواند داده های زیادی را برای هر کاربر کوچک کند تا محتوای آنها را شخصی سازی کند. به عنوان مثال به Netflix نگاه کنید. محتوای ویدیویی هر کاربر براساس علاقه و سابقه خود نشان داده می شود.
6. جستجوی صوتی
زمانی که از جستجوی صوتی استفاده می کنید، معمولاً بلافاصله به پرسش های آن شخص پاسخ داده می شود بدون اینکه آن شخص از جواب دادن به گزینه های مختلف موجود در صفحه به زحمت بیفتد. با جستجوی متنی ، ما می خواهیم کل لیست را در یک صفحه نتایج جستجو پیمایش کنیم. با صدا ، کاربر متمایل به اولین چیزی است که ظاهر می شود زیرا این معمولاً به طور رضایت بخشی به سوالات آنها پاسخ می دهد. بنابراین دیگر کافی نیست که در صفحه اول یک نتیجه جستجو باشید یا حتی یکی از پنج لیست اول باشید.
7. چت بات
Chatbots برند ها را قادر می سازد تا با مشتریان خود درگیر گفتگو شوند تا روابط بهتری با مشتری برقرار کنند و فروش بیشتری داشته باشند. مشاغل به راحتی و کارآ بودن ربات های چت در مورد محصولات مصرفی پی برده اند. اوراکل در سال 2016 در مورد آینده خدمات به مشتریان نظرسنجی کرد.
در مورد چت بات ها ، 80 درصد از رهبران فروش و بازاریابی گفتند که آنها قبلاً از این روش ها در روش های تجربه مشتری خود استفاده کرده اند یا قصد داشتند تا سال 2020 این کار را انجام دهند.
8.بازاریابی گفتگو
بیایید نگاه عمیق تری به تأثیر تجارت مکالمه و نحوه شکل گیری آینده ما داشته باشیم. گفتگو با مشتری را امکان پذیر می کند.برندها اکنون فقط در مورد خودشان صحبت نمی کنند ، بلکه آنها به مشکلات مشتری خود گوش فرا می دهند و به صورت اختصاصی به حل آنها کمک می کنند. این منجر به تعامل بهتری می شود که در آن هر مشتری احساس شنیده شدن می کند و فناوری هوشمند مسئله خاص آنها را برطرف می کند.