مشاور استارتاپ چیست و چگونه می توان از آن کمک گرفت ؟

مشاور استارتاپ/ مشاوره کسب و کار استارتاپی / خدمات به استارتاپ ها / مرکز مشاوره استارتاپ / مشاوره رایگان استارتاپ/ مشاوره راه اندازی استارتاپ

مشاور استارتاپ کیست ؟

مشاور استارتاپ کسی است که در حوزه استارتاپ‌ها تخصصی داشته و یا خودش تجربه‌ای از راه‌اندازی‌ استارتاپ‌های موفق یا شکست‌خورده کسب کرده است.

مشاور استارتاپ به پشتوانه این دانش و تجربه‌ای که اندوخته است می‌تواند گاها نکاتی را به یک استارتاپ گوشزد کند

که راه و چاهی را به ایشان نشان دهد چرا که یک مشاور استارتاپ قبل از این که به شما مشاوره دهد احتمالا چندین استارتاپ دیگر را دیده است

و با مسائل آن‌ها نیز آشنا شده و راهکارهای آزموده دیگر استارتاپ‌ها را نیز می‌تواند به شما منتقل کند.

در ایران چیزی بالغ بر ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک وجود دارد.

هنگامی که شما برخی از رایج ترین دلایل را برای راه اندازی یک استارت آپ از جمله داشتن یک ایده کسب و کار منحصر به فرد، طراحی حرفه ای به همراه انعطاف پذیری بالا برای رشد،حرکت به سمت استقلال مالی و سرمایه گذاری و مواردی از این قبیل را در نظر بگیرید،

هیچ جای تعجب نیست که کسب و کارهای کوچک با نرخ بالایی در سطح کشور گسترش یابند.

چرا به مشاور اشتارتاپ در ابتدای راه نیاز داریم؟

مشاور استارتاپ/ مشاوره کسب و کار استارتاپی / خدمات به استارتاپ ها / مرکز مشاوره استارتاپ / مشاوره رایگان استارتاپ/ مشاوره راه اندازی استارتاپ

هر کسب و کار کوچکی، نمی تواند به موفقیت دست پیدا کند.

تنها حدود نیمی از کسب و کارها، حداقل دو سال باقی مانده است و کمتر از یک سوم آن ها می تواند وارد پنجمین سال فعالیت خود شوند.

بنابراین زمانی که تصمیم می گیرید تا تبدیل به یک صاحب کسب و کار شوید، در حقیقت در حال ورود به یک چالش واقعی هستید.

پرداختن به مواردی که در ادامه گفته می شود و دنبال کردن تمام مراحل، هنگامی که می خواهید کاری را شروع کنید، پایه ای برای موفقیت کسب و کار شما خواهد بود.

داشتن یک همراه خوب که این مسیر را بارها طی کرده و از فراز و نشیب آن مطلع است می تواند کمک بزرگی برای رسیدن به موفقیت باشد .

برای راه اندازی استارتاپمان چکار کنیم ؟

مشاور استارتاپ/ مشاوره کسب و کار استارتاپی / خدمات به استارتاپ ها / مرکز مشاوره استارتاپ / مشاوره رایگان استارتاپ/ مشاوره راه اندازی استارتاپ

در حال حاضر در همه دنیا و در ایران تعداد زیادی از افراد وجود دارند که فکر می کنند دارای ایده ای جدید هستند که می تواند دنیا را تغییر دهد.

اما اکثر این ایده ها رنگ آفتاب را نمی بینند چرا که آن ایده نمی تواند پاسخگوی مشکلات مصرف کننده باشد و یا اینکه آن ایده قبلاً جایی استفاده شده است.

نیاز نیست که ایده شما درخشان باشد، تنها چیزی که شما باید به آن توجه کنید این است که ایده شما راه حلی برای مشکلات افرادی باشد که در زندگی واقعی با آن مواجه هستند

و در عین حال به اندازه کافی منحصر به فرد باشد که در بین هیاهوی دیگر ایده ها گم نشود

علاوه بر این شما باید آنقدر به ایده خود متعهد باشید که بخواهید در مورد آن بیشتر یاد بگیرید.

این مهم ترین بخش پازل است.

انجام تحقیقات زیاد و یادگیری در مورد آن مانند ساختن لبه های پازل است که برای شما پایه و اساس لازم را جهت ساخت و پرداخت ایده فراهم می کند. شما باید در مورد بازار بیشتر بدانید.

بعنوان مثال اینکه آیا خرده فروشان، محصول شما را می پذیرند؟

چگونه محصول خود را به دست مصرف کنندگان برسانید؟

مشتری ایده آل شما کیست؟

رقیبان شما کیستند؟

چقدر حاضرید برای رفع آن مشکل هزینه کنید؟

بروید و از افراد سوال کنید.

ابتدا با دوستان و آشنایان خود شروع کنید اما در نهایت به مراکز خرید و یا مکانهایی که مشتری ایده آل شما در آن مکان خواهند بود مراجعه کنید.

کتاب، مجله و مقالات آنلاین و یا هرچیزی که باعث ارتقاء دانش شما در این زمینه شود بخوانید.

مشکلات بزرگ استارتاپ ها چیست؟

مشاور استارتاپ/ مشاوره کسب و کار استارتاپی / خدمات به استارتاپ ها / مرکز مشاوره استارتاپ / مشاوره رایگان استارتاپ/ مشاوره راه اندازی استارتاپ

یک مشکل متداول در بین کارآفرینان این است که دارای مهارت های لازم جهت انجام کلیه مسئولیت های استارآپ خود نیستند.

البته می توان آنها را برونسپاری کرد و یا افرادی را استخدام کرد که مشاور استارتاپ هستند و در در این راه آن ها را یاری می کنند.

اما این بدان معناست که وقت و هزینه بیشتری را صرف کنند که در اکثر مواقع فاقد هر دو هستند.

جواب صحیح به این مشکل پیدا کردن یک شریکی است که مکمل شما باشد.

اما چگونه یک شریک مناسب برای استارتاپ خود پیدا کنیم؟

انتظار نداشته باشید دیگران این شخص را برای شما پیدا کنند.

این شما هستید که نفری را پیدا کنید که دارای ارزش های مشترک و شور اشتیاق نسبت به کسب و کار شما داشته باشد.
هنگامی که شما تیم خود را انتخاب کردید، زمان آن است که به دنبال پول و سرمایه گذار باشید.

راههای متفاوتی برای اینکار وجود دارد.

اما در ابتدا نیاز است که یک طرح کسب و کار یا business plan ایجاد کنید

این طرح به شما کمک خواهد کرد که کسب و کار خود را بهتر به طرف سرمایه گذار بشناسانید.
استخدام سخت است اما استخدام برای استارآپ ها سخت تر است.

این شرکت ها بعنوان نهادی نوپا با گردش مالی محدود در صورت استخدام افراد اشتباه ممکن است منجر به شکست آنها شود.

در نتیجه شما در این زمینه باید حساس باشید و سعی کنید بهترین استعداد ها را جذب کنید.

کسب و کارتان را آنلاین کنید

با پیشرفت تکنولوژی اکثر استارت آپ ها به سمت کسب و کارهای آنلاین رفته اند

و شروع این استارت آپ ها یک اپلیکیشن موبایل یا یک وب سایت یا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می باشد.

یک تعریف کلی از شرکت خود ارائه نمایید.

این امر به شما کمک میکند درک بهتری از استارآپ خود داشته باشید.

پیسنهاد می کنم مقاله مرتبط با استراتژی دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

ارائه خلاصه ای از شرکت، شما را وادار خواهد کرد یک هدف مشخص را معین کنید.

نوع شرکت و اینکه آنرا چگونه اداره می کنید باید برای خواننده روشن باشد.

دلایل خود را برای وارد شدن در این عرصه کسب و کار بنویسید.

برای مثال یک رستوران را در نظر بگیرید.

علت بازکردن رستوران می تواند این باشد که شما غذای خاصی را طبخ می کنید که دیگر رستوران ها در آن منطقه طبخ نمی کنند.

بصورت خلاصه در مورد چشم انداز و آینده استارآپ خود صحبت کنید اما نیاز نیست که به جزئیات اشاره کنید.

شما به این مسئله در دنباله طرح کسب و کار بصورت عمیق تری خواهید پرداخت.

پیشنهادات:

اگر به دنبال تیمی حرفه ای برای برای دیجیتال مارکتینگ استارتاپ خود هستید می توانید از مشاوره رایگان تیم فوق العاده ژانیا استفاده کنید.

 

Leave a Reply