تبلیغات در سوشال مدیا را چگونه انجام دهیم ؟

سوشال مدیا چیست؟ / برنامه سوشال مدیا / ارائه محتوا در سوشال مدیا / مدیریت سوشال مدیا / خدمات سوشال مدیا / مدیریت تبلیغات از سوشال مدیا / برنامه سوشال مدیا

حال باید بگوییم که سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟

سوشال(سوشیال) مدیا اصطلاح استفاده از فناوری های مبتنی بر وب، تلفن همراه و ارتباطاتی که به گفتگو تعامل داده می شود گفته می شود.

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک بخش از بازاریابی اینترنتی است که اگر از آن به درستی استفاده کنید، به ارتباط بیشتر شما با مخاطبانتان کمک می کند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی، اگرچه در عصر ما عنوانی جدید است اما روح آن ریشه هزاران ساله در تاریخ دارد.

بازاریابی در طول تاریخ همیشه مفهومی اجتماعی بوده است، زیرا انسان موجودی مدنی بالطبع (اجتماعی) است.

یکی از راه های بدست آوردن بازدید کنندگان بیشتر یک برند استفاده از سوشال مدیا ها است.

استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم می باشد که به اشتراک گذاشته می شود.

البته لازم به ذکر است که اغلب محتوایی مفید است که یک خبر داغ از نظر مخاطبین باشد

و بتواند به صورت ویروسی (وایرال) در کل شبکه اجتماعی، به دلیل جذابیت محتوا بین کاربران رد و بدل شود.

اینکه شما در حال فعالیت به عنوان یک شرکت کوچک محلی و یا یک شرکت بزرگ هستید

اهمیتی ندارد مهم این است که تعداد بسیار زیادی کاربران آنلاین وجوددارند که این کاربران دوست دارند

که به صفحات اجتماعی سر بزنند با یکدیگر ارتباط داشته باشند

و مطالب را با یگدیگر به اشتراک بگذارند، و محصولو یا خدمات مورد نظرشان را پیداکنند

ویا توجه به ارتباطات و نظرات دیگران و بررسی شرکت ارائه دهنده خریدشان را انجام دهند

پس اگر شما یک شبکه سوشال مدیا درست بنا کرده باشید می توانید تعداد بیشتری از کاربران را جذب کنید.

معروف‌ترین پلتفرم‌های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

فیسبوک یکی ازپلتفرم های سوشال مدیا

سوشال مدیا چیست؟ / برنامه سوشال مدیا / ارائه محتوا در سوشال مدیا / مدیریت سوشال مدیا / خدمات سوشال مدیا / مدیریت تبلیغات از سوشال مدیا / برنامه سوشال مدیا

تبلیغات در فیسبوک دسترسی به جامعه بزرگی از کابران آنلاین را میسر می‌کند.

در حال حاضر، حدود 1.5 میلیارد پروفایل فعال فیسبوک وجود دارد.

با وجود اینکه الزامات پایه‌ای مورد نیاز برای تبلیغ در فیسبوک تنها شامل یک عنوان و خود تبلیغ است، امکانات نامحدودند.

شما می‌توانید پستی را در وبسایت خود و یا صفحه فیسبوک خود منتشر کنید.

شما می‌توانید پستی را تنها در فیسبوک، اینستاگرام، پیام‌رسان فیسبوک و یا وبسایت یا اپلیکیشن طرف سومی ارسال کنید

مطلب مرتبط :

5 استراتژی بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان 2019

لینکدین یکی از پلتفرم های سوشال مدیا 

لینکدین توانایی انتشار تبلیغات (از نوع متن و یا چندرسانه‌ای) را برای گسترش محتوا یا اخبار تبلیغی ارائه می‌کند.

برای دسترسی به مخاطبان هدفی که می‌خواهید تبلیغات شما به آنها برسد، طبعاً یک عنوان خوب نیز در اینجا ضروری است.

علاوه‌براین، شما می‌توانید مشخص کنید که آیا می‌خواهید کاربران از وبسایت و یا حتی پروفایل لینکدین کسب‌وکار شما بازدید کنند یا نه.

 

اینستاگرام یکی از پلتقرم های سوشال مدیا 

تبلیغات در اینستاگرام بسیار ساده هست.

هر تبلیغی با برچسب “Sponsored” مشخص شده است تا به کاربران بگوید که این پست، بخشی از تبلیغات پولی است.

همچنین گزینه کلیک روی “Learn more” نیز کاملاً واضح است.

با کلیک روی این CTA، شما به صورت مستقیم می‌توانید به وبسایت تبلیغ‌کننده دسترسی پیدا کنید.

شرکتی که در اینستاگرام تبلیغ می‌کند، می‌تواند تبلیغات را برای مخاطبان خاص برمبنای حساب‌های کاربری دنبال شده، تاریخچه جستجو و یا براساس لایک‌هایی که به یک صفحه فیسبوک داده شده، ایجاد کند

تبلیغات در سوشال مدیا چه مزایایی دارد؟

افزایش اعتبار و شهرت برند در شبکه‌های اجتماعی

از طریق تبلیغات در سوشال مدیا می‌توانید محبوبیت و شهرت برند خود را در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.

وقتی کاربران حضور فعال شما را در یک سوشال مدیا ببینند، احساس نزدیکی بیشتری با کسب و کار شما می‌کنند و این خودش یکی از بهترین روش‌های اعتمادسازی است.

افزایش ترافیک وبسایت با تبلیغات در سوال مدیا 

یکی از اصلی‌ترین اهدافی که شرکت‌ها با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، کشاندن مخاطبان به وبسایت شرکت است.

می‌توان با استفاده از روش‌ها مختلف، کاربران را به سمت سایت هدایت کرد و از این طریق ترافیک ورودی را افزایش داد.

افزایش ترافیک سایت منجر به بالا رفتن رتبه آن و حضور موثرتر در نتایج جستجو می‌شود.

مطلب مرتبط :

مشاور استارتاپ چیست و چگونه می توان از آن کمک گرفت ؟

دستیابی به مشتریان وفادار با تبلیغات در سوشال مدیا 

سوشال مدیا چیست؟ / برنامه سوشال مدیا / ارائه محتوا در سوشال مدیا / مدیریت سوشال مدیا / خدمات سوشال مدیا / مدیریت تبلیغات از سوشال مدیا / برنامه سوشال مدیا

مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی از تمام فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط با شما به راحتی مطلع می‌شوند.

با اطلاع‌رسانی در مورد تخفیفات، می‌توانید آنها را به فروشگاه خودتان بکشانید.

همچنین اگر شکایت یا نارضایتی داشته باشند می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی آن را با شما مطرح کنند.

همه این موارد باعث می‌شوند تا در نهایت وفاداری مشتری به برند شما بیشتر شود.

مطلب مرتبط :

فوت و فن فروش در اینستاگرام

کاهش هزینه‌ها با تبیلغات در سوشال مدیا 

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی است.

با پرداخت کمترین هزینه ممکن، شما می‌توانید برند خودتان را به مشتری‌ها معرفی کنید، با آنها در تعامل باشید،

ترافیک سایت خود را افزایش دهید و در نهایت سود بیشتری کسب کنید.

همه این موارد در حالی اتفاق می‌افتند که هیچ هزینه سرسام‌آوری برای تبلیغات هم پرداخت نکرده‌اید.

در بیشترفروشگاه های تجارت الکترونیک و فروشگاه های آنلاین هنگام تکمیل خرید نیاز به یک آدرس ایمیل دارند

که در هنگام ثبت نام از کاربر گرفته میشود و در آخر هم ادمین سایت می توانید ببینید که آیتم خریداری شده توسط چه کسی انجام شده است.

نگه داشتن یک لیست ایمیل سازماندهی شده و جداگانه اولین گام موفقیت آمیز در سوشال مدیا مارکتینگ است

و شما از این لیست پایگاه داده می توانید در جاهای مختلف از جمله فیس بوک و دیگر قسمت ها که بعدا راجع به آن خواهیم گفت استفاده کنید .

اگر شما یک فروشگاه لباس آنلاین هستید که متشکل از تی شرت های خلاقانه برای مردان و زنان است،

لیست های گروه بندی از محصولات را با توجه به جنس و زنانه و مردانه ایجاد کنید.

اگر از نرم افزارهایی مانند Hubspot، Mailchimp یا Salesforce استفاده می کنید،

می توانید این لیست تماس را به عنوان فایل های .CSV ذخیره کنید

و سپس آنها را در فیس بوک در بخش “مخاطبین” با استفاده از Ads Manager آپلود کنید

برای گرفتن مشاوره رایگان یا کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات سوشال مدیا می توانید با مشاوران و تیم قوی ژانیا تماس بگیرید .

Leave a Reply